Prentsaren etorkizuna

24 02 2011

“El papel del papel” ekimena jarri du martxan egunotan sarean BCNMedialab azterketa laborategiak. Enrique Meneses, Emily Bell, Ramon Salaverria edota Jose Cervera bezalako adituak ari dira galdera honi erantzun eta euren iritzia ematen: nolakoak izango dira etorkizuneko egunkariak eta aldizkariak? ez da erraza erantzuna, sektoreko den-denok kontu batean ados gauden arren: beltza daukagu, oso-oso beltza. Internet eta teknologia berrien eragina dago hor, sare sozialak ere bai, publizitatea paperetik internetera doa, prentsa erosteko ohitura falta orokorra da….. Beltza dugu geroa, hori nabaria da. Aurreko aditu horiekin konpetitzeko eta konparatzeko inolako asmorik gabe, nik honela ikusten dut gure etorkizuna:

  1. Egunkariok galdu ditugun diru sarrerak ez ditugu berreskuratuko, ez erabat behintzat. Hau ez da pasatuko den krisi bat, egiturazkoa da. Ondorioz, gure egiturak eta produktuak egokitu behar ditugu. Horretan ari gara den-denok, eta horretan aritu beharko dugu gero ere.
  2. Testuinguru horretan, iruditzen zait egunkari eta aldizkari asko desagertzen joango direla hurrengo urteetan, eta desagertuko ez denak murriztu egin beharko duela produkzioa: murriztu maiztasuna edota murriztu paginazioa, edota bietatik pixka bat.
  3. Asteburuko egunkariak izango dira sendoagoak, lodiagoak. Aste egunetakoak meheagoak (gaur egun baino gehiago, esan nahi dut).
  4. Beti pentsatu izan dut garrantzitsua dela garrantzitsuena zer den ikustea, zer den jakitea. Eta garrantzitsuena kazetaritza da, sortzen dugun edukia, kalitatea. Hartzaileak behar eta eskatzen duen informazio eta eduki hori sortzen eta egoki zabaltzen ez badugu, akabo. Informazio landua, analitikoagoa…. joango da nagusitzen, eguneroko informazio azkarra internetek-eta hartua dutelako dagoeneko. Luxuzko produktua? Garestiagoa?
  5. Informazio lokalak eta sozialak etorkizun hobexeagoa dutela iruditzen zait. Esklusibitate kontuagatik…..
  6. Etorkizuneko erredakzioak ez dira hain handiak izango, hori uste dut. Kazetariak beti egongo dira, beti ibiliko dira kazetariak informazio bila, beti ibiliko informatzen. Baina iruditzen zait komunikabideek estruktura arinagoak izango dituztela.
  7. Internet eta sare sozialak, tabletak, aplikazioak…, horiek guztiak ekonomikoki ahulgune bat dira prentsaren jabeentzat, hori nabarmena da, hori ukaezina da. Baina teknologia berri horiek denak aukera bat ere badira komunikabideentzat, gure misioa eta helburua herritarrak informatzea den neurrian.
  8. Kazetariak egokitu egin behar du, bere burua kokatu testuinguru berrian: behin eta berriro ikasten aritu eta anbizioarekin jokatu. Interneten sorrerak eta garapenak inflexioa suposatu du, eta aldatu egin da kazetariaren egitekoa, kazetariaren antolaketa eta lan egiteko modua. Horra egokitzen ez denak jai dauka.

Tira, horrela ikusten dut nik, di-da batean, baina hemendik urte batzuetara ikusiko dugu argiago…. Ea ez dudan denean asmatzen.

Advertisements

Ekintzak

Information

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Aldatu )

w

Connecting to %s




%d bloggers like this: